sobota, 6 kwietnia 2013

Złotokap pospolity Laburnum anagyroides


Wysokość: do 7 m
Dekoracyjność: kwiaty
Kolor kwiatów: żółte
Kwiatostan: grono
Okres kwitnienia: IV, V, VI
Przydatność do spożycia: roślina trująca
Gleba: małe wymagania, świeża, żyzna, zasadowy odczyn
Wilgotność: gleba umiarkowanie wilgotna
Stanowisko: słońce, lekki cień


Sadzonkę Złotokapu zakupiłam pod koniec października zeszłego roku. Obawiałam się jednak, iż nadchodząca zima może roślinę mi zniszczyć zanim się przyjmie dlatego też przesadziłam ją do donicy o średnicy 30 cm, przetrzymałam około 2 tygodnie w pomieszczeniu o temperaturze +18 st. C a następnie przezimowałam ją w pomieszczeniu o temperaturze ok. + 6 st. C podlewając raz na tydzień. Złotokap po miesiącu od przesadzenia zrzucił liście, zatrzymał rozwój maleńkich pąków  i miałam nadzieję, iż "zapadł w sen zimowy". Dwa tygodnie temu przeniosłam go do pomieszczenia o temperaturze +18 st. C i zaczęłam regularnie podlewać. Niestety nie widzę żadnych oznak życia roślinki prócz jednej- pęd jest zielony i giętki. Dziwi mnie ten brak życia, ponieważ w tym samym czasie zakupiłam Glicynie, którą również przesadziłam i wystawiłam na balkon, gdzie przezimowała bez okrycia i od około 2 tygodni mogę się w tym przypadku cieszyć pączkami, których wypuściła około 6 a tymczasem wychuchany Złotokap nie puścił żadnego.
Pozostaje mi tylko czekać choć mam ochotę postawić go obok Glicynii. Poniżej zdjęcie mojego badylka (około 40 cm wys.)oraz linki do ciekawych stron zawierających informację o Złotokapie zwyczajnym z. pospolitym.



Linki:
www.drzewapolski.pl
www.tipy.pl
www.zielonyogrodek.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz