wtorek, 30 kwietnia 2013

Adenium obesum- Róża Pustyni




Dekoracyjność: kwiaty
Kolor kwiatów: biało-różowe, purpurowe lub fioletowe
Okres kwitnienia: od kwietnia do późnego lata
Wilgotność: gleba niezbyt wilgotna
Stanowisko: słońce
Przydatność do spożycia: roślina trująca (sok mleczny)
Przesada: luty lub marzec



   Od kilku już miesięcy jestem na etapie generalnego remontu domu. Postanowiłam sypialnie urządzić w stylu marokańskim, a że kwiat wydaje mi się w każdym pomieszczeniu niezbędny zaczęłam się zastanawiać nad rośliną, która może i nie jest rodowitym mieszkańcem Maroka ale, która dobrze wpisywałaby się w klimat tamtego miejsca. I wpadło mi w ręce zdjęcie Róży Pustyni (rodowita Afrykanka). 
Łatwy w uprawie, lubiący słoneczne stanowisko (im mniej słońca tym mniej kwitnie), nie lubi nadmiaru wody... Coś dla mnie i mojej nowej sypialni. ^_^
Uprawiać Różę można z nasion choć nie należy to do najprostszych, ponieważ roślinki kiełkują lecz każdy najmniejszy nadmiar wody im szkodzi (gubią listki, gniją im korzenie). Nie mam wprawy więc sadzonka będzie mniejszym rozczarowaniem. 15 cm sadzonki na allegro można kupić już za 10 zł plus przesyłka.
Jak dla mnie- imponująca roślinka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz