sobota, 6 kwietnia 2013

Obrazki włoskie Arum Italicum


Natknęłam się na tą roślinkę w sieci przez zupełny przypadek. Jest niezwykle intrygująca nie tylko ze względu na nazwę ale i wygląd oraz cieniolubność. Jak dla mnie idealna roślinka na moją rabatkę, którą zamierzam założyć w przyszłym sezonie. Niestety kawałek ziemi pod ogród w połowie jest zacieniony przez większą część dnia lub przez cały dzień i niewiele jest roślin, które chcą w takich warunkach rosnąć nie wspominając o kwitnieniu.
Ta roślinka wydaje mi się być idealną. Dorasta od 25 do 60 cm wysokości, zmienia wygląd wraz z upływem  czasu. Piękne liście, pochewka liściowa w śmietankowych odcieniach (bardzo przypominająca mi kwiatostan Skrzydłokwiatu) a następnie kolby oblepione cudnymi, czerwonymi jagodami (uwaga! trujące) sprawiają, iż cała roślina jest przepiękną ozdobą w ogrodzie. Cudo z lasu ^_^

Więcej na temat Obrazków znajdziesz tu:
www.swiatkwiatow.pl
www.zojalitwin.wordpress.com



06.04.2013 r. Pogoda: przelotne opady śniegu, + 3 st. C
05.04.2013 r. Pogoda: mżawka, + 2 st. C

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz