środa, 20 marca 2013

Malwa- Althaea rosea fl. pl.



Kolor: pomarańczowy
Wysiew: IV-V na palety, do doniczek, na rozsadniku
Sadzenie: XIII- IX do gruntu
Rozstawa: 30x30
Wysokość: 180-200
Kwitnienie: VII-VIII w drugim roku uprawy
Stanowisko: słoneczne




Po raz pierwszy w życiu do swojej własnej dyspozycji dostałam spory kawałek działki koło domu.
Jestem zupełnym nowicjuszem w hodowli kwiatów, krzewów itp ale uwielbiam rośliny dlatego gdy tylko nadarzyła się okazja kupiłam parę paczek nasion, ziemię i wraz z nadejściem marca tupałam nogami w oczekiwaniu na 19 marca.
Data nieprzypadkowa, ponieważ sianie po św. Janie zapewnia lepsze wschody. Jest nawet takie przysłowie:

"Już świętego Jana ruszajmy do siana." 


Oczywiście doczekać się nie mogłam i nasionka wysiałam 15 marca. Nasiona malwy również choć producent zaleca  wysiew dopiero w kwietniu/maju. 
Wschody trwają zwykle 2- 3 tygodnie ale moje nasionka czuły się chyba bardzo dobrze w skrzynce na parapecie, ponieważ pierwsza maleńka pomarańczowa malwa (wysiałam też czerwone) dziś przebiła się w stronę słoneczka. Potrzebowała zaledwie 5 dni. 





20.03.2013r- Pogoda: słonecznie, +6 st. C

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz