piątek, 22 marca 2013

Groszek pachnący czyli Lathyrus Odoratus




Kolor: mix kolorów
Wysiew: III-IV na palety, do doniczek
Sadzenie: IV-V do gruntu
Rozstawa: 15- 20 cm
Wysokość: 200- 250 cm
Kwitnienie: VI- IX
Stanowisko: słoneczne
Roślina jednoroczna


"Zanim groszki i róże pocałują się znów przez płot..."
...to minie jeszcze troszkę czasu. W moim domowym przedszkolu kolejna skrzynka z nasionami ożyła. Tym razem to groszki pachnące w ciągu nocy wykiełkowały wyglądając 12 pięknymi jasnozielonymi główkami.
Nasionka wysiałam 15 marca, więc wykiełkowały w 7 dniu ale czytałam, że niektóre potrzebują nawet 2 do 3 tygodni by przebić się na powierzchnię.

Dobrze jest przed sianiem zamoczyć nasionka na około godzinę w roztworze z rumianku. Nasiona pęcznieją i szybciej się rozwiną. Ja nie zastosowałam tego zabiegu ale jak widać nie bardzo im to zaszkodziło.
Wielu ogrodników/ ogrodniczek używa ziemi bogatej w wapń, żyznej. Ja kupiłam najzwyklejszą ziemię uniwersalną do kwiatów.

Zarówno groszek jak i malwy podlewam co dwa dni wodą, którą przygotowałam dzień wcześniej (tzw. wystaną wodą). W nakrętce butelki zrobiłam dziurki gwoździem i działa jak konewka. Dzięki temu mam pewność, że nie przelałam ziemi i nie jest zbyt mokro co mogłoby zaszkodzić nasionom. Najzwyczajniej w świecie by zgniły.

Kiedy osiągną około 15- 20 cm wysokości wystawię je na 2 dni do chłodniejszego miejsca i przesadzę do okrągłych donic, które z kolei umieszczę w wiklinowych koszach (zdjęcie poniżej). Pędy groszków są wiotkie i cienkie, czepiają się podpór za pomocą wąsów osadzonych na końcach liści dlatego sądzę, że w takich koszach będą czuły się komfortowo.


Jeśli pogoda dopisze (na co ostatnio się nie zapowiada) to w drugim lub trzecim tygodniu kwietnia wystawię je na zewnątrz. Tymczasem zamieszczam zdjęcie moich małych kiełków. ^_^



22.03.2013 r- Pogoda: śnieg, - 3 st. C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz