poniedziałek, 17 czerwca 2013

Adenium obesum- Róża Pustyni II




W poprzednim poście dotyczącym Róży Pustyni zarzekłam się, iż zakupię sadzonkę tego kwiatu. Koniec końców stanęło jednak na nasionach.
Kupiłam 5 nasion, które posadziłam w  uniwersalnej ziemi do kwiatów wymieszanej z piaskiem w proporcjach 1:1. Nasionka przykryłam około 0,5 cm warstwą ziemi. Podlewałam deszczówką lub wystaną wodą nie dopuszczając do wyschnięcia gleby.
 Po około 12 dniach pojawił się pierwszy kiełek (Róża potrafi wykiełkować już po 6 dniach od wysiewu). Dziś na światło słoneczne pchają się jeszcze dwa.
Doniczki z nasionkami wystawiałam na słońce, jednak małe siewki staram się nie narażać na bezpośrednie nasłonecznienie, ponieważ mogą ulec poparzeniu. Za jakiś czas przesadzę je do ziemi dla sukulentów i kaktusów.
Mam nadzieję, że kwiatami tej rośliny będę mogła cieszyć się już za niespełna rok!

Poniżej zamieszczam zdjęcie mojego maleńkiego kiełka.



Edit: Poniżej zamieszczam zdjęcia z 19.06. (czyli dwa dni później!):





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz